Menselijke maat in incasso. Een nieuwe FinTech.

LikiFin

LikiFin is jouw helpende hand bij betalingsachterstand. Ze vinden voor iedereen met een betalingsachterstand een passende manier van betalen.


Van Es gerechtsdeurwaarders heeft een flinke transformatie (in zowel werkwijze en visie) doorgemaakt, zo flink dat een complete restyling nodig is. Ministry of Marketing ontwikkelde een nieuwe positionering en een nieuwe naam. Daarna was de eer aan Studio Ruig om het geheel vorm te geven.

  • Hoe geven we vorm aan een compleet nieuwe naam en positionering? Hoe laten we zien dat we een helpende hand bij betalingsachterstand zijn? Hoe communiceren we ons menselijke en benaderbare karakter?

  • In het logo laten we de interactie tussen 2 partijen zien. En dat het geld weer op de juiste plek terecht komt. De illustraties zijn de held van deze huisstijl en laten ons eindeloos variëren. Tegelijkertijd stellen ze ons in staat de menselijkheid van LikiFin te laten zien. Op een discrete manier, want zonder foto’s hoeven klanten en gebruikers niet afgebeeld te worden. Een warm en natuurlijk kleurenpalet verbindt het geheel en zorgt voor nog meer herkenbaarheid.

Wat hebben we voor LikiFin gedaan…

Website

De website van LikiFin is één van de belangrijkste communicatiemiddelen. Daar wordt de werkwijze en de visie pas écht duidelijk. In samenwerking met de webdeveloper, die in dit geval het wireframe ontwikkelde, hebben we de website vormgegeven.

Communicatieuitingen

We hebben een grote diversiteit aan communicatieuitingen ontwikkeld voor LikiFin. Voor zowel de introductie van het nieuwe merk als voor de dagelijkse communicatie. Natuurlijk hebben we de website vormgegeven maar ook zaken als flyers, bestickeringen, give-aways, social media domeinen, powerpoint presentaties, advertenties, banners en veel meer…

Office branding

De gevelsigning, de raambestickering. Een custom design voor 2 wanden in het kantoor. Een vloerkleed en koffiebekers. Inmiddels ademt het hele kantoor in Rotterdam ‘LikiFin’.

Merkidentiteit

De merkidentiteit van LikiFin is tijdens een pitch gepresenteerd en was een schot in de roos. Na de pitch zijn nog wat logovarianten verkend maar geen veranderingen aan het originele concept doorgevoerd. Daarna is in nauwe samenwerking met het management team, Ministry of Marketing en andere partners gewerkt aan diverse communicatieuitingen.

Brand guideline

Alle elementen waaruit de huisstijl is opgebouwd (denk aan logo, logovarianten, typografie en kleurenpalet) hebben we vastgelegd in een handzame ‘brand guideline’.

Dit stelt ons in staat om de huisstijl, op diverse uitingen, op een consistente manier door te voeren.

Illustratiestijl

Naast het logo en het kleurenpalet is illustratiestijl het belangrijkste item in de merkidentiteit van LikiFin. De figuren zijn anoniem wat een kwaliteit is die uitstekend past in de gevoelige zaken die LikiFin behandelt. Ze vertellen kleine verhaaltjes, over communicatie, problemen oplossen en benaderbaar zijn. En ze laten eindeloos variëren, zonder hun herkenbaarheid te verliezen.

“Thijs heeft aan een half woord genoeg en verrast ons telkens met zijn creatieve ontwerpen. Van huisstijl en advertenties tot koffiebekers en de decoratie van wanden in ons kantoor – alles klopt. Nooit alledaags, altijd verrassend. Studio Ruig is een aanrader!”

Gertjan van der Veen - Directeur LikiFin

Website

De website is in nauwe samenwerking met de webdeveloper en Ministry of Marketing tot stand gekomen. Ieder op z’n eigen expertise en open voor ieders feedback. Een fijne samenwerking en een mooi eindresultaat.

Ben je nieuwsgierig en wil je meer weten over dit project? Of heb je een (misschien wel vergelijkbaar) uitdaging? Ik hoor graag van je!

Thijs Ruijgrok

Vorige
Vorige

Rebranding de leading partner in veevoederveiligheid en duurzaamheid

Volgende
Volgende

Bewegend leren en lerend bewegen