Rebranding de leading partner in veevoederveiligheid en duurzaamheid
GMP+ International
Het certificeringsschema van GMP+ International stelt elk bedrijf in de diervoederketen in staat op een veilige en duurzame manier te werken en zo veilig diervoeder te produceren.
GMP+ International is het grootste en meest erkende schema ter wereld en daarmee hebben ze een unieke positie in de markt.
-
Hoe positioneren we onszelf als een partner i.p.v. een authoriteit? Hoe zorgen we ervoor dat mensen ons schema en onze boodschappen makkelijker begrijpen? Hoe maken we de stap van 1992 naar nu?
-
Helderheid, leesbaarheid en herkenbaarheid. Dat zijn de kernwoorden in de rebranding van GMP+ International. Met een restyling van het logo, nieuwe grafische elementen, fris kleurenpalet en een tijdloos lettertype gaat de focus weer naar de content.

Wat hebben we voor GMP+ International gedaan…
Communicatieuitingen
Tot op de dag vandaag bouwen we verder aan de merkidentiteit van GMP+ International. Waar we in het begin vooral werkten aan de basisuitingen zoals stationery, de schemadocumenten, powerpoint templates, folders en signing werken we nu nauw samen aan 2.0 versies van eerder gecreëerde uitingen. Maar ook aan projecten als de interior branding, onboarding, events en veel meer. Zo blijft GMP+ International relevant en veranderen de uitingen mee met de ontwikkelingen, zonder hun herkenbaarheid te verliezen…
Merkidentiteit
De door Ministry of Marketing ontwikkelde nieuwe positionering was de start van dit project. De creatie van de nieuwe merkidentiteit is in nauwe samenwerking met dit strategische marketingbureau en het marketingteam van GMP+ International ontwikkeld.
Brand guidelines & brand language
Alle elementen waaruit de huisstijl is opgebouwd (denk aan logo, logovarianten, typografie en kleurenpalet) hebben we vastgelegd in een handzame ‘brand guidelines’. Zo kunnen andere creatieve partijen zonder problemen uit de voeten met de huisstijl.
Om de nieuwe positionering van GMP+ International ook intern (en evt. extern) goed te presenteren is een ‘brand language’ ontwikkeld. Daarin worden o.a. de visie, missie en tone of voice gepresenteerd.
A unique chain approach
Het certificeringsschema van GMP+ International beschrijft de complete productieketen. Een illustratie is de perfecte manier om dit te communiceren. De illustratie is dan ook een belangrijk onderdeel in de communicatiestijl.
Guidance, framework, requirements & technical specifications
Het schema van GMP+ International is de basis waarmee alle bedrijven werken. Het redesign was erop gericht om het geheel overzichtelijk en leesbaar te maken. Zodat het gebruik van het schema en de implementatie van maatregelen makkelijker wordt.
GMP+ International schrijft zelf de teksten, het template zorgt voor de overzichtelijkheid en leesbaarheid.

“GMP+ International werkt al sinds 2017 met Studio Ruig samen. Thijs heeft als eerste onze huisstijl vormgegeven en daar zijn we als organisatie nog steeds erg blij mee. Door hem altijd in een vroeg stadium te betrekken, is hij in staat om altijd constructief mee te denken in oplossingen en daar vervolgens ook (verrassende) output aan te geven.”
Joris de Gooijer - Senior Marketeer
Jaarverslagen
Sinds 2018 (jaarverslag 2017) mag Studio Ruig de vormgeving van de jaarverslagen van GMP+ International verzorgen. Trots op!
Door de jaren verandert de look maar blijft het trouw aan de corporate identity. De verslagen worden op ISSUU gepubliceerd zodat het overal ter wereld gelezen kan worden en bovendien is het interactief, compleet met videoboodschappen, buttons om de verslagen te navigeren of om bij sites uit te komen waar naar wordt gerefereerd.

Wat hebben we nog meer voor GMP+ International gedaan…
Samenwerking
Samen met andere professionals creëren we de communicatieuitingen. Allereerst natuurlijk met het marketing team van GMP+ International. Maar ook sturen we fotografen aan en werken we met templatebouwers en animatoren/videobewerkers.
Event branding
De vormgeving van de Global feed safety summit was highlight voor Studio Ruig. Een eigen identiteit binnen de huisstijl van GMP+ International. Overal zichtbaar in het Berlin Congress Center. Van vlaggen tot badges, van tassen tot zaalaankleding.
Interne communicatie
Ook intern is er veel te communiceren voor GMP+ International. De missie, visie, merk- en werkwaarden zijn zichtbaar geworden in het nieuwe kantoor. De omgangsvormen, IT-beleid en ‘working guidelines’ zijn vormgegeven. Zo is er zowel voor interne als externe communicatie consistentie en herkenbaarheid.
Heb je een vergelijkbare uitdaging voor ons?
Sta je met je bedrijf voor een vergelijkbare uitdaging? Kan je boodschap sterker, kan je merkidentiteit passender?
Neem contact op. We zien er naar uit je verder te helpen!