Bewegend leren en lerend bewegen
FuzeField
FuzeField vind het bewegend leren opnieuw uit. Het is dé oplossing waarmee je tegelijk speelt en beweegt, een winnende combinatie.
FuzeField brengt spelen, leren en bewegen samen. Ze versterken elkaar. Zo is bewegen voor iedereen toegankelijk en leren voor iedereen mogelijk. Of andersom?
-
Hoe laten we zien dat bewegen en leren samenkomen en versmelten tot een nieuwe dimensie? Hoe creëren we een huisstijl waarbij beweging en kennis centraal staan?
-
Fuzen is een organisch proces. Het gaat om energie en kennis die samenkomen. Het stroomt, het vloeit en gaat in elkaar over. De vormen en de kleuren zijn geïnspireerd op de hersenen en vloeiende bewegingen die je tijdens het fuzen maakt. Het kleurenpalet is energiek en inspiratie. Je krijgt zin om te gaan Fuzen!

Wat hebben we voor FuzeField gedaan…
Communicatieuitingen
Naast de vloer, het scherm hebben we een breed scala aan communicatieuitingen gecreëerd en vormgegeven voor FuzeField. Give-aways, stickers, flyers, rapportages, social media posts, office templates enz. Zo’n beetje alles waar klant in contact komt met FuzeField is zorgvuldig vormgegeven om het professionele en betrouwbare karakter te geven wat ze toekomt.
Merkidentiteit
Duidelijke uitgangspunten, een korte lijn met het management team en een paar efficiënte werksessies. Dat vat het traject wat we met FuzeField hebben doorlopen goed samen. Zo creëerde we samen het logo, de vormentaal en layoutoplossingen. Teamwork!
User interface (fysiek & digitaal)
De vloer en het scherm zijn de belangrijkste onderdelen van FuzeField. Hier wordt op gespeeld en mee gewerkt. Het is het product en de identiteit in één. De vloer en het scherm zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd en hebben alle ingrediënten waar de merkidentiteit van FuzeField uit bestaat in zich. Consistentie en herkenbaarheid.
Welkomst pakket
Na de installatie van het FuzeField kan het feest beginnen. En bij een feestje hoort een kadootje in de vorm van een welkomstpakket. Aan iedereen van de school (leraar, concierge & kinderen) is gedacht. Manuals & give-aways in een vrolijke tas en een kleurrijke box.

‘Studio Ruig heeft zich inhoudelijk goed kunnen inleven in FuzeField. Het functionele en esthetisch is in elkaar overgevloeid tot een waanzinnige huisstijl.
Als ik aan onze samenwerking denk komen woorden als betrokkenheid, vakmanschap en wederzijds begrip boven. Een goede balans tussen flexibiliteit en de juiste spanning creëerde een positieve en productieve omgeving. Dit zorgde al heel snel voor vertrouwen en een heel natuurlijke samenwerking.’
René van der Koelen - Creative director
Communicatieuitingen
Voor zowel digitale als fysieke uitingen creëerde we, samen met Fuzefield, een breed scala aan uitingen. De organische vormen en het frisse kleurenpalet zijn de held in de uitingen en zorgen voor grote herkenbaarheid. Zelfs als het logo klein of zelfs niet zichtbaar is voel je waar het bedrijf voor staat.
Ben je nieuwsgierig en wil je meer weten over dit project? Of heb je een (misschien wel vergelijkbaar) uitdaging? Ik hoor graag van je!