Kalibreren, meten, testen, keuren. Doen we.
TTC
TTC (Technics, Trading, Calibration) helpt technische bedrijven met de kalibratie en keuring van hun instrumenten en gereedschap. Op locatie (vanuit hun meetwagens) of vanuit hun eigen meetkamers.
Voor TTC was het tijd voor een nieuwe look & feel en boodschap. Dit was nodig om beter aan te sluiten bij de behoefte van de klant en om zich beter te kunnen onderscheiden van de concurrentie.
-
Hoe spreken we onze klanten beter aan. Waar liggen hun behoeften écht en hoe kunnen we daar in onze communicatie op inspelen. Hoe creëren we een nieuwe identiteit maar behouden we herkenbaarheid.
-
We hielden een workshop om de pijnpunten van de klanten van TTC en de krachten van TTC zelf te bepalen. Met de uitkomsten hiervan konden we met o.a. de waardepropositie, merkbeloftes en kernwaardes aan de slag. En we hadden (met z’n allen) de uitgangspunten helder om een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen. Op deze uitgangspunten werd in elke fase teruggegrepen om de vooruitgang te beoordelen.

Wat hebben we voor TTC gedaan…
Merkpositionering
Samen met marketingspecialist Chantal van Thiel hielden we met het MT en een aantal medewerkers een workshop. Met de uitkomsten kon de TTC 2.0 worden geformuleerd. Een aangescherpte waardepropositie, concretere merkbeloftes en kernwaardes. Een set onderscheidende USP’s, een payoff en een eerste pitch. En natuurlijk de uitgangspunten voor een nieuwe merkidentiteit. Leuk om te doen, waardevol voor TTC en een geweldige manier om de vormgeving van een merkidentiteit mee te starten.
Merkidentiteit
Vanuit verschillende ontwerpconcepten viel de keuze op een evolutie van de vorige huisstijl van TTC. Dit sloot goed aan op de merkbelofte ‘betrouwbare service’. De belofte ‘Heldere communicatie’ zien we terug in een eenvoudig, fris kleurenpalet i.c.m. een heldere vormen, iconen en modern (maar niet te gek) lettertype.
Stylesheet
Het logo, de logovarianten, de typografie, het kleurenpalet, vormentaal, iconen en andere huisstijlelementen hebben we vastgelegd in een handzame ‘stylesheet’. Zo kunnen andere creatieve partijen zonder problemen met de huisstijl uit de voeten en houdt TTC grip op haar identiteit.
Om de vernieuwde TTC ook intern goed te laten landen is een presentatie ontwikkeld waarin het hele proces (van workshop tot merkidentiteit) gepresenteerd werd. Zo was iedereen aan boord.
Website
De website is in nauwe samenwerking met webdeveloper Pindrop en natuurlijk TTC tot stand gekomen. Zo zijn inhoud, techniek en vorm mooi samen gekomen. Een fijne samenwerking en een mooi eindresultaat.
Ben je nieuwsgierig en wil je meer weten over dit project?
Of heb je een vergelijkbare uitdaging? Ik hoor graag van je!
Thijs Ruijgrok
Iconenset
De meetgebieden spelen een prominente rol in de communicatie van TTC. Ze komen dan ook terug op de website, de meetwagens maar ook in het kantoor. Ze ademen techniek en maken direct duidelijk in welke meetgebieden TTC kalibreert.
Heb je een vergelijkbare uitdaging voor ons?
Sta je met je bedrijf voor een vergelijkbare uitdaging? Kan je boodschap sterker, kan je merkidentiteit passender?
Neem contact op. We zien er naar uit je verder te helpen!